Izdelava spletne strani je kompleksen proces, ki zahteva dobro sodelovanje naročnika in izdelovalca. Seveda je možno tudi, da gre za eno in isto osebo. V obeh primerih je pred izdelavo potrebno narediti zelo dober načrt, saj gre v nasprotnem primeru lahko marsikaj narobe. Kaj naj torej vključuje načrt?
Za kakšno vrsto spletne strani gre?
Najprej moramo natančno določiti vrsto in namen spletne strani. Ali želimo postaviti blog, predstavitveno stran osebe, morda podjetja, spletni portal, forum, spletno trgovino ali celo kaj drugega? Bo namen spletne strani promocija podjetja, spletna prodaja, služenje denarja s pomočjo oglaševanja?
Preden se lotimo izdelave, odgovorimo torej na najbolj osnovna vprašanja, saj bodo od njih zaviseli nadaljnji koraki. Če bomo postavili spletno trgovino, zagotovo ne bomo gledali grafičnih predlog, namenjenih blogom ali predstavitvenim stranem.
Lastne ali odprtokodne rešitve?
Na spletu obstaja cela vrsta odprtokodnih CMS sistemov, s pomočjo katerih si lahko relativno enostavno izdelamo spletno stran. Najbolj priljubljen je WordPress, na katerem temelji kar 25 % spletnih strani.
Razvijanje lastnih sistemov je mnogo dražje, seveda pa si jih lahko prilagodimo po svojih željah. Če imamo torej zelo unikatne zahteve, bo morda potreben razvoj lastnega sistema. Pred izdelavo se prepričajmo, ali razširitve morda že obstajajo ali bomo morali iti v razvoj lastnih.
Več o tem, ali se odločiti za samostojno izdelavo spletne strani ali zanjo najeti profesionalca, si lahko preberete na spletni strani http://www.hitronasplet.si/izdelava-spletne-strani.
Izbira domene in gostovanja
Še pred izdelavo spletne strani je pametno registrirati domeno ter zakupiti spletno gostovanje. Domena je spletni naslov, na katerem bo naša stran dosegljiva. Pri spletnem gostovanju pa gre za zakup strežnika, na katerem bo stran shranjena.
Izbira dobrega imena domene je zelo pomembna, saj ima velik vpliv na uspešnost spletnega projekta oz. posla. Dobra domena je takšna, ki si jo obiskovalci hitro zapomnijo. Naj bo torej kratka in zanimiva, seveda pa bo morala biti tudi unikatna – v nasprotnem primeru je ne bo mogoče registrirati.
Plan glede navigacije / menija
Navigacija po strani mora biti enostavna. Obiskovalci morajo s čim manj kliki priti do posameznih vsebin, ki jih zanimajo. Pri tem so pogosto v pomoč kategorije in oznake, s katerimi pa ne gre pretiravati.
Razmislimo, ali bi za našo spletno mesto prišel v poštev glavni meni zgoraj (horizontalno) ali morda na levi strani (vertikalno). Če imamo namen v meni postaviti večje število elementov, lahko uporabimo stranski meni ali spustni meni zgoraj.
Zelo uporabno je na stran dodati tudi zemljevid strani, kjer so v logičnem zaporedju nanizane prav vse podstrani spletnega mesta.
Vprašanja, povezana z vsebino
Verjetno najpomembnejši del naše spletne strani bodo predstavljale vsebine. Pri tem ne mislimo le vsebin v tekstovni obliki, temveč tudi v slikovni ali video.
Naredimo nazoren plan, katere vsebine bomo objavili ter katere in na kakšen način bomo dodajali naknadno. Opredelimo, ali bomo na stran objavljali promocijske vsebine, izobraževalne, zabavne ali morda mešanico vseh.
Odgovorimo tudi na vprašanje, ali bomo vsebine pripravljali sami ali jih bomo dali spisati zunanjim piscem.